socivo-belo-400g-front

Sočivo Belo organsko 400g

RSD 375.00

Sočivo je drugi po rangu biljni izvor proteina (iza soje). Količina proteina u sočivu je 35%, što ga čini uporedivim sa izvorima proteina životinjskog porekla, tako da je odlična namirnica za vegetarijance i vegane.

Belo sočivo, poznato i kao urad dal, izvorno je crno, a postaje belo kada mu se ukloni crna ljuska. Pripada porodici mung pasulja, botanički je poznato kao vigna mungo i potiče iz Indije gde se široko gaji zbog zdravstvenih dobrobiti.

Sočivo je drugi po rangu biljni izvor proteina (iza soje). Količina proteina u sočivu je 35%, što ga čini uporedivim sa izvorima proteina životinjskog porekla, tako da je odlična namirnica za vegetarijance i vegane. Sočivo je takođe dobar izvor fitohemikalija i fenola, za koje je poznato da povoljno deluju na zdravlje na mnogo načina. Bogato je vitaminima i mineralima. Obiluje kalcijumom, kalijumom, gvožđem, manezijumom, bakrom, manganom. Sadrži vitamine i biljna vlakna.

Zdravstvene dobrobiti belog sočiva:

Građenje mišića. Sočivo sadrži većinu aminokiselina koje su potrebne da se izgradi mišićna masa. Kada se podvrgne klijanju, ta količina i raznovrsnost se još povećava.

Pomaže varenje. Pošto je bogat izvor vlakana, ako se redovno konzumira, sočivo poboljšava varenje. Takođe podstiče crevnu peristaltiku, čime smanjuje konstipaciju. Ukoliko se sočivo pre kuvanja potopi na duže vreme u vodi, biće mnogo lakše za varenje, u smisli da manje izaziva nadimanje i gasove.

Pomaže regulisanje šećera. Istraživanje objavljeno u časopisu The American Journal of Clinical Nutrition pokazalo je da mahunarke, poput sočiva, predstavljaju najbogatije biljne izvore biljnih vlakana, koja pomažu kontrolisanju nivoa šećera u krvi. Biljna vlakna takođe usporavaju tempo kojim se hrana apsorbuje u krv i time doprinosi konstantnosti nivoa glukoze u krvi.

Zdravo je za srce. Sočivo je namirnica sa relativno malo masti i zdravim biljnim proteinima. Ukoliko se doda da sadrži magnezijum u kalijum, koji doprinose opuštanju mišića krvnih sudova, jasno je zašto je to elemenat ishrane koji doprinosi kardiovaskularnom zdravlju.

Sprečava aterosklerozu. Istraživanje obavljeno na Odseku za proučavanje hrane Univerziteta Severna Dakota pokazalo je da sočivo donosi organizmu dosta antioksidanasa koji ne samo da štite ćelije u celini od oštećenja izazvanog slobodnim radikalima, nego i smanjuju šanse od razvoja ateroskleroze. Bilo je još istraživanja koja ukazuju na sličnu stvar.

Neke od referenci:

RECEPT ZA VAS

Dal makani

(mera 1 šolja = 250 ml)

Za ovo egzotično i poprilično ljuto orijentalno jelo, potrebno je:
140 g belog sočiva, 40 g pasulja, 750 ml vode, 1 srednji crni luk, 1 čili papričica, sitno iseckana, 2 kašike paste od đumbira i belog luka (pravi se tako što se 6-7 čenova belog luka i 2,5cm svežeg đumbira izgnječe u avanu), 200g paradajz paste, 1/2 kašičice kumina, 2-3 karanfilića, 2-3 zelena kardamona, 2,5 cm štapića cimeta (ili kašičica cimeta), list lovora, 2-3 prstohvata muskatnog oraščeta, nekoliko kašika pavlake, za garniranje, 3 kašike putera, so.

Priprema

Sočivo i pasulj potopite preko noći u loncu sa vodom (ili da odstoji ukupno 8-9 sati). Ocedite i isperite nekoliko puta u vodi. Ponovo ocedite i ubacite u ekspres lonac, dodajte 3 šolje vode i dobro izmešajte. Kuvajte u ekspres loncu dok ne ispusti paru 18-20 puta, odnosno dok se i sočivo i pasulj ne skuvaju dobro i ne omekšaju. Ako ne bude dovoljno skuvano kad otklopite, dodajte još pola šolje vode i kuvajte još neko vreme (sočivo i pasulj treba da su toliko skuvani da se tope u ustima.)

U tiganju zagrejte 3 kašike putera. Dodajte začine - 1/2 kašičice kumina, 2-3 češnja belog luka, kardamon, cimet i lovorov list. Dinstajte začine dok ne zamirišu. Potom dodajte 1/2 šolje seckanog crnog luka. Dinstajte i mešajte na slaboj vatri dok ne dobije blago zlatastu boju. Potom dodajte 2 kašike paste od đumbira i belog luka. Ponovo promešajte i dinstajte dok se oštrine paste ne izgubi. Dodajte kašičicu seckane čili paprike i mešajte minut. Dodajte paradajz pastu i ponovo promešajte. Dodajte ostatak seckane paprike i 2-3 prstohvata rendanog muškatnog oraščića. Sve dobro promešajte i dinstajte na slaboj vatri dok ne vidite da sa strana ne počne da se izdvaja mast. Posolite.

Potom dodajte kuvano sočivo i pasulj, još jednu šolju vode, izmešajte, garnirajte pavlakom - i poslužite!

Sočivo belo 1

Belo sočivo je tradicionalni naziv za proizvod dobijen ljuštenjem crnog mungo pasulja (vigne). Ova drevna mahunarka vodi poreklo iz Indije, a danas se koristi u ishrani širom sveta. Zrna belog sočiva su krem bele boje i blagog ukusa, veoma su hranljiva, bogata proteinima i vlaknima. Lepo se kombinuju sa povrćem i začinima (crnim i belim lukom, slatkom i ljutom paprikom, đumbirom, kurkumom, kuminom, korijanderom itd).

Sastojak: 100% belo sočivo.

Može u tragovima da sadrži soju, gluten, susam, kikiriki, lešnik i badem.

Nutritivne vrednosti

Hranljiva vrednost u 100 g

Energija 1288kJ/350kcal (17%*)

Masti 2 g (3%*)

od kojih

-zasićene masne kiseline 0 g (0%*)

Ugljeni hidrati 48 g (18%*)

od kojih šećeri 2 g (2%*)

Vlakna 11 g (45%*)

Proteini 25 g (50%*)

So 0 g (0%*)

*Sadržaj dnevnog unosa energije.

Referentni unos za prosečnu odraslu osobu (8400kЈ/2000kcal).

 

PRIPREMA

Oprano belo sočivo pokriti sa nekoliko centimetara hladne vode i ostaviti da odstoji 4 sata. Dodati trostruko veću količinu vode i kuvati 30 minuta.

Čuvati na suvom i tamnom mestu.

Zemlja porekla: Indija

Godina proizvodnje: Istaknuto na ambalaži

Neto količina: 400 g

Najbolje upotrebiti do: Istaknuto na ambalaži

Slični proizvodi