kinoa-trio-200g-front

Kinoa Trio organska 200g

RSD 295.00

Kinoa je žitarica koja potiče iz oblasti Anda u Južnoj Americi. Postoje tri vrste: crvena, bela i crna, i sve tri su izuzetne po svojim nutritivnim svojstvima i dobrobitima koje donose zdravlju.

Šta treba znati o kinoi

Kinoa je žitarica koja potiče iz oblasti Anda u Južnoj Americi. Postoje tri vrste: crvena, bela i crna, i sve tri su izuzetne po svojim nutritivnim svojstvima i dobrobitima koje donose zdravlju.

Kinoa se ubraja u žitarice, iako botanički gledeno nije žitarica. U stvari je reč o semenu biljke čiji je latinski naziv Chenopodium quinoa, a čiji „rođaci“ su cvekla i spanać. Ne sadrži gluten, pa je mogu slobodno koristiti i osobe koje pate od celijakije.

Zašto spada u vrhunske namirnice

Kinoa je odličan izvor esencijalnih nutrijenata kao što su kalcijum, gvožđe, fosfor, mangan, bakar, selen i većina vitamina B grupe. Jedna šolja kinoe sadrži čak 30% preporučene doze magnezijuma, koji posebno nedostaje ljudima koji se hrane na tipičan zapadnjački način.
Kinoa se lako kuva – dovoljno je 10-20 minuta. Kad se skuva, po konzistenciji podseća na pirinač, ima prijatan, orašast ukus i odlično se uklapa u kuvana jela, predjela i salate.

Ne sadrži gluten

U svetlu najnovijih saznanja, mnogi se danas trude da smanje količinu glutena u svojoj ishrani, ili da ga potpuno isključe. Kinoa je pravi zgoditak za njih, jer ne sadrži gluten i bez problema je mogu jesti i osobe obolele od celijakija. A za razliku od prerađenih, industrijski proizvedenih bezglutenskih namirnica, kinoa je prirodna, celovita hrana sa mnogo drugih dobrih osobina.

Potpuni izvor proteina

Jedna od osobina kinoe koja je posebno važna vegetarijancima i veganima je to što sadrži veliku količinu proteina. Šolja kuvane kinoe sadrži oko 16% preporučenog dnevnog unosa proteina. A što je još važnije, ti proteini sadrže svih osam esencijalnih aminokiselina (koje telo ne sintetiše, već moraju da se unesu ishranom) što kinou svrstava u retke biljne izvore koji su potpuni u ovom pogledu. Prema novijim istraživanjima, biljni proteini su zdraviji od proteina životinjskog porekla, a potrebni su organizmu za rast i oporavak ćelija, konvertovanje energije i više. Za

Dobra za zglobove

Kinoa je posebno bogata aminokiselinom lizinom, a nedavna proučavanja su pokazala da konzumacija namirnica bogatih aminokiselinom lizinom može da dosta pomogne u obnovi hrskavice, zato što lizin učestvuje u obnovi kolagena, a to je glavni sastojak hrskavice.

Obiluje biljnim vlaknima

Šolja kuvane kinoe sadrži 21% preporučenog dnevnog unosa biljnih vlakana, što je dvostruko više od ostalih žitarica. Većina vlakana koje kinoa sadrži su nerastvorljiva, pa imaju laksativni efekat. Manja količina rastvorljivih vlakana koje sadrži u želucu stvara gel koji usporava varenje, što daje osećaj punoće, a takođe i doprinosi snižavanju “lošeg” holesterola u krvi. Zahvaljujući tim vlaknima kinoa ima relativno nizak glikemijski indeks, 54, što je čini pogodnom i za dijabetičare.

Obiluje antioksidansima

Proučavanje objavljeno u časopisu Journal of Medicinal Food koje je uporedilo 10 žitarica i mahunarki koje uspevaju na Andima, pokazalo je da kinoa sadrži najviše antioksidanasa. Jedno kasnije proučavanje pokazalo je da proklijala kinoa ima još više antioksidanasa. Namirnice bogate antioksidansima su poznate po tome što usporavaju procese starenja i pomažu u prevenciji degenerativnih bolesti kao što su rak, artritis, makularna degeneracija i Alchajmerrova bolest.

Bogata kvercetinom i kempferolom

Kinoa je odličan izvor dva flavonoida – kvercetina i kempferola, koja poseduju antiinflamatorna, antivrusna i antikancerogena svojstva. Jedno proučavanja, objavljeno u časopisu Neuropharmacology, pokazalo je čak da flavonoidi poseduju i antidepresivna svojstva, što čini kinou značajnom namirnicom za ishranu osoba koja pate od anksioznosti, depresije i ostalih oblika potištenosti.

Pogodna za oporavak od stresa

Kinoa spada u namirnice koje posebno preporučuju nutricionisti, holistički savetnici i velnes treneri tokom stresnih perioda u našem životu. Naime, bogata laknima i visokokvalitetnim proteinima, kinoa sadrži i magnezijum koji se lako usvaja, a koji opušta krvne sudove, poboljšava provođenje nervnih impulsa i održavanje nivoa kortizola (hormona stresa) pod kontrolom.

Kako se priprema

Kinoa se kuva veoma brzo, čak za neverovatnih 12 do 15 minuta, što je pri današnjem tempu života čini savršenim prijateljem svake domaćice. Kinoa se pri kuvanju tretira poput pirinča. Obično se kuva i poslužuje kao glavno jelo ili kao prilog. Mogu se praviti ukusni vegetarijanski burgeri od kinoe, može se dodati i u salatu, što je danas i neizostavni deo menija većine restorana. Seme kinoe se takođe može samleti i koristiti za pripremu brašna, tako da lako možete da dobijete egzotično brašno bez glutena. Kinoa se može koristiti i kao hrana za bebe. Zanimljiva informacija je i da je 2013. godina proglašena "Međunarodnom godinom kinoe" od strane Ujedinjenih Nacija zbog svojih potencijala da doprinese sigurnosti hrane u svetu. Iako kinoa tehnički nije zrno, ona se i dalje smatra za hranu "celog zrna".

Recepti za vas

Kinoa doručak

Ili kinoa užina, ako vam tako odgovara, jer ovo jelo možete da fino spakujete u teglicu i ponesete na posao, put i slično. Potrebno je: 4 šolje pirinčanog mleka (ili sojinog ili nekog drugog biljnog mleka), šolja mešane kinoe (bele, crvene i crne), 300g seckanih jabuka (ili drugog voća po izboru), 2 kašike seckanih oraha (badema, lešnika, po želji), 2 kašike kvalitetnog meda.

Priprema
U tiganju zagrejte bademovo mleko na slaboj vatri. Nakon 2 minuta dodajte kinou i blago promešajte da se ne zgrudva. Kuvajte na slaboj vatri oko 15 minuta, odnosno dok se kinoa ne skuva potpuno i mleko se ne upije.
Sklonite sa vatre, umešajte seckane jabuke i orahe, zasladite medom, pa poslužite. Ili rasporedite u manje telice za poneti.
Ovaj recept je veganski i bezglutenski.

Paprike sa kinoom i pasuljem

Za 6 porcija, potrebno je: 1 kašika ulja (maslinovog ili od semenki grožđa), 1 crni luk, iseckan na kockice, 2 šargarepe iseckane na kockice ili narendane, 2 čena belog luka, sitno iseckana, 3/4 šolje kinoe, 3/4 kašičice soli, 3 velike paprike, 450g crnog pasulja, skuvanog ili iz konzerve (opranog i proceđenog), 240g sosa od paradajza, bez soli, 1 kašičica mlevene ljute crvene paprike, 3/4 kašičice mlevenog kumiina, 1/2 kašičice slatke mlevene paprike, 1/2 kašičice suvog origana, 2 kašike svežih listova korijandera (ili peršuna), 3/4 šolje niskomasnog sira, narendanog.

Priprema

Zagrejte rernu na 190 stepeni. Postavite pleh aluminijumskom folijom. U dubljoj posudi zagrejte ulje na srednjoj vatri, pa propržite crni luk i šargarepu, oko 8 minuta. Dodajte beli luk i pržite još 2 minuta, često mešajući. Dodajte kinou i 1 1/2 šolju vode. Posolite i ostavite da provri, pa smanjite vatru, pokrijte šerpu i krčkajte 20-25 minuta, odnosno dok kinoa ne apsorbuje svu tečnost. Dok se kinoa kuva, isecite paprike po dužini na polovine, izvadite semenke, poređajte ih na pleh i blago ih pospite uljem. Pecite paprike 15 minuta, da omekšaju, pa ih izvadite iz rerne. Pomešajte crni pasulj (skuvan ili iz konzerve), sos od paradajza, mlevenu ljutu papriku, kumin, slatku mlevenu papriku i origano, sipajte ih u kinou, izmešajte i dodajte listove korijandera ili peršuna (po želji). Ovim filom napunite polovine paprika i pecite ih 20 minuta. Pospite paprike narendanim sirom i zapecite ih još 5 minuta.

Namirnice iz ovog recepta prijaju i srcu, kostima, kosi i koži, poboljšavaju raspoloženje i pamćenje. Zbog veoma male količine ugljenih hidrata, recept je pogodan i za dijabetičare.

Nutritivne vrednosti

Kuvana kinoa se sastoji od vode (71,6%), ugljenih hidrata (21,3%), proteina (4,4%) i masti (1,92%).

Primera radi, jedna čaša kuvane kinoe (185 grama) sadrži 222 kalorije.

Detaljne informacije o hranjivim sastojcima kinoe možete pogledati u nastavku.

Kinoa, kuvano - 100 grama sadrži:

  • Kalorije 120
  • Voda 72%
  • Protein 4.4 g
  • Ugljeni hidrati 21.3 g
  • Šećer 0.9 g
  • Vlakna 2.8 g
  • Masti 1,9 g
  • Zasićene su 0,23 g
  • Mononenasićeni 0,53 g
  • Polinezasićeni 1,08 g
  • Omega-3 0.09 g
  • Omega-6 0.97 g

Ugljeni hidrati čine 21% kuvane kinoe, što je uporedivo sa ječmom i pirinčem.

Oko 83% ugljenih hidrata su skrobovi. Ostatak se sastoji uglavnom od vlakana, ali i male količine šećera (4%), kao što su maltoza, galaktoza i riboza.

Glikemijski indeks je merilo kako se brzo nivo šećera u krvi povećava nakon obroka, a poznato je da je visoko glikemiska hrana povezane sa gojaznošću i različitim bolestima.

Kinoa ima relativno nizak glikemijski indeks od 53, što znači da nakon potrošnje ne bi trebalo da izazove brzo povećanje šećera u krvi.

Vlakna

Kuvana kinoa je relativno dobar izvor vlakana (2,8%), prevazilazeći tako i smeđi pirinač (1,8%) i žuti kukuruz (2,4%).

Kinoa takođe pruža i nešto otpornog skroba, koji hrani korisne bakterije u crevima, promoviše formiranje masnih kiselina s kratkim lancem, poboljšava zdravlje čireva i smanjuje rizik od bolesti.

Neki od izvora:

Slični proizvodi